tirsdag den 6. december 2011

Leg med medier - Paint.Net

Så er vi startet startet på min største udfordring, nemlig al form for computerteknik. I sidste uge lykkes det mig at sætte 4 ens billeder ind på facebook, fordi jeg ikke kunne se at det lykkedes...Så det er altså her mit udgangspunkt er.
Paint. Net er et billedredigeringsrogram som kan lidt mere end de fleste. Jeg har før beskæftiget mig med Picssas program, så derfor er jeg en smule bekendt med billedredigering.
Den danske manual fra http://www.skolekonsulenterne.dk/Infoweb/Indhold/IT/Alle/Paint%20dot%20net%20-%20skolekonsulenterne.pdf er vældig udførlig og er god at have liggende ved siden af, når man bliver i tvivl. Desværre er selve programmet på engelsk og derfor forbliver det ikke helt logisk alligevel...Derfor må jeg hellere få hentet programmet ned på dansk :)
Der er rigtig mange muligheder, og det vil tage tid at sætte sig ind i alle små detaljer, men det jeg har arbejdet med indtil videre er disse:


Dette er et billede fra Thailand som vi tog i 2006..


Nu med artistik pensil


Her er billedet blevet spejlvendt, fået tekst på, og farvetoner som minder om popart.


Et andet billede er dette... Desværre de ret små - og hvorfor ved jeg ikke endnu eller hvordan jeg kan ændre det...

Adjustment - brigthness


Distort - bulge


Shepia


Jeg har helt klart opdaget flere uligheder ved dette program, alligevel er jeg ikke helt dus med det endnu, da jeg ikke kan finde ud af at arbejde med lag endnu...øv!  Men er på vej :)
Til det pædagogiske arbejde kan jeg nemt se muligheder i at bruge dette program ligefra at arbejde med livshistorier til at lave gaver som kan printes ud på lærreder...


1 kommentar:

  1. Hej Lourdes

    Nej - hvor godt, at du bare "klør" på :-)

    Hvis du vil vide lidt mere om størrelser på billeder, er det en god ide lige at læse indlægget om billedstørrelser på min blog:

    SvarSlet